Katalog reklamowy to typ narzędzia marketingowego wykorzystywanego przez firmy do prezentowania swoich towarów bądź też usług potencjalnym kontrahentom. Katalogi mogą mieć formę materiałów drukowanych, takich jak broszury lub ulotki, bądź też towarów liczbowych, takich jak katalogi online czy też biuletyny e-mailowe.
Katalogi te na ogół obejmują dogłębne wiadomości o reklamowanych produktach bądź też usługach, w tym ceny, funkcje oraz specyfikacje. Jedną z głównych zalet katalogów reklamowych jest możliwość przedstawienia ogromnej ilości wiadomości w zwięzły i uporządkowany sposób.
Może to ułatwić prawdopodobnym kontrahentom znalezienie wiadomości, których wyszukują, a także podnieść prawdopodobieństwo, że będą zaciekawieni dokonaniem zakupu – projektowanie katalogów. Katalogi zezwalają także jednostkom wyróżnić swoje optymalne artykuły bądź usługi, co ma obowiązek powiększyć okazje na sprzedaż. Następną zaletą katalogów reklamowych jest możliwość kierowania ich do wyznaczonych grup odbiorców.
Na przykład jednostka gospodarcza może utworzyć katalog umyślnie dla konsumentów w wyznaczonym regionie geograficznym lub dla klientów, jacy wcześniej wykazali zainteresowanie wskazanym produktem czy też usługą. Może to wspomóc w zwiększeniu efektywności reklamy, ponieważ z większym prawdopodobieństwem dotrze ona do osób, które z najogromniejszym możliwością będą zainteresowane reklamowanymi towarami lub też usługami. Foldery reklamowe zdołają być także skutecznym sposobem na formowanie świadomości oraz lojalności względem marki.