Marketing prowadzony za pomocą reklamowych gadżetów cieszy się ogromną popularnością. Jest to dość tania metoda, która może przynieść bardzo wymierne wyniki. Przy założeniu że wszystko się odpowiednio zaplanuje i przeprowadzi, ponieważ stosunkowo prosto o jakąś pomyłkę. Gadżety dla firm to świetny sposób na zbudowanie widoczności swojej firmy a także większą lojalność pośród klientów.
Ale decydując się na takie działania pamiętać należy o paru ważnych sprawach i nie pozostawiać nic przypadkowi. Po pierwsze wręczane gadżety reklamowe powinny się kojarzyć z działalnością konkretnej firmy, a także trafiać w potrzeby klientów. Nie ma gorszej rzeczy jak przekazanie czegoś, co wyląduje po chwili gdzieś głęboko w szufladzie czy nawet koszu na śmieci. Prezent praktyczny, z którego korzystać będzie można na co dzień zapewnia pozytywny odbiór i odpowiednie skojarzenia z firmą. Dużą rolę odgrywa tu również odpowiedni dobór barw.
Wyraziste, rzucające się w oczy gadżety reklamowe z logo w części przypadków faktycznie mogą być skuteczne, ale znacznie lepiej postawić na neutralne, stonowane barwy, które będą odpowiadać prawie każdemu. Ważną kwestią są pieniądze, jakie planuje się wydać na tego typu gadżety reklamowe. Dedykując na ten cel określony budżet znacznie lepiej jest jednak postawić na może skromniejsze, ale solidne i porządne akcesoria, niż na rzeczy, które wprawdzie bardzo ładnie wyglądają, lecz ich jakość niekoniecznie jest taka, jakiej by się oczekiwało.