Warto przyjrzeć się różnicom pomiędzy oponami na jakich jeździmy latem, a tymi używanymi zimą. W głównej mierze różnica dotyczy tu mieszanki wykorzystywanej do wytwórczości tychże opon. W wypadku opon letnich jest to twarda guma, co wyrównuje tarcie, przez co jest ono na tyle niskie, że bieżnik ma dłuższą żywotność. Letnie ogumienie pozwala odpowiedniej monitorować pojazd naturalnie w czasie lata, droga hamowania często okazuje się znacznie krótsza, za co odpowiada większa przestrzeń styku bieżnika z drogą.
Dodatkowo bieżnik ów bardziej jest ukierunkowany w stosunku do tego jak obraca się koło, a to zmniejsza hałas w czasie jazdy. W przypadku opon zimowych mamy do czynienia z oponami bardziej dzielnymi na ślizganie, dzięki użyciu miększej gumy. Bieżnik posiada wtedy pokaźniejsze bloki w tak nazywanej strefie barkowej, a znaczna ilość drobnych nacięć równoległych ułatwia kierowanie, przyspieszenie a również hamowanie na śliskim podłożu.
To właśnie dzięki odpowiednio uformowanych rowkach w oponie tej łatwo odprowadzana jest woda. Jeżeli chcesz wymienić, zobacz https://mobilnawulkanizacja-szczecin.pl/. Czasem także korzystamy w zimie z tak zwanych opon kolcowych. Jeżeli mówimy o motoryzacji to należałoby poruszyć kwestię dotyczącą opon wykorzystywanych do samochodów i zająć się różnicami odnośnie ogumienia sezonowego oraz całorocznego. Bez zastanowienia otrzymamy odpowiedź zachwalającą opony sezonowe, a więc te, jakie nazywamy zimowymi oraz letnimi, zmienianymi na daną porę roku